lördag 28 augusti 2010

igår och idag =)

Igår, fredags så var det mkt som hanns med =)
När Amoz slutat jobbet så åkte vi till Stadshuset som skulle ha in intyget om vigsel och hindersprövan, att den blivit godkänd av dom som godkänner sånt. Sen nästa vecka ska vi ringa vigselförrättaren så han vet vart vi ska vigas. Efter det gick vi in till ett ganska nyöppnat ställe som heter Picaboo.. Där köptes det grejer inför vigseln, det vart dukar, bestick och svarta fyrkantiga tallrikar. Ser det lite finare ut iaf. Efter Picaboo handlingen åkte vi in till Örebro, jag prövade in klänningen igen. Amoz åkte under tiden till Smörgåsnissen och ändrade vår beställning lite, så nu finns det 2 smörgåstårtor som är skaldjursfria och laktosfria =) som för övrigt alla 5 tårtor är. Sen åkte han och väntade på mig, så åkte vi till Rusta inhandlade lite till inför festen, små assietter och murgröna (som just nu inte luktar trevligt, men jag ska vädra ut dom får se om det hjälper). Just det ja vi beställde 13 kg korv på Robertssons Charketuri (hur det nu stavas). Ska köpa korvbröd, senap och ketshup också. Sen åkte vi till Willy's där handlades det lite mat till mig under helgen. Vi kom hem strax efter 18.40 efter vi handlat mer drickbackar på ICA. Bara 1 back kvar att inhandla, plus lite vatten =)
Efter vi hade kommit hem vart det lite bråttom, Amoz skulle iväg till Östergötland och jag var bortbjuden. Så vi packade in bildörrar i bilen och lite annat bröte så nu finns lite med yta i lägenheten. Härligt.. Så jag kom till dom vi var bjudna till och hade jättetrevligt =)

Idag så har jag försökt få i ordning här hemma innan min syster kommer på besök. Har inte hunit så långt men snart så.. =) ALLT måste vara klart innan måndag kl 18oo

Over and out 4 this time =)
Bye bye

3 kommentarer:

  1. Hej sis,ikväll blir det spa-kväll,imorgon blir det ostbricka med syskonen, på lördag blir det champagnefrukost med väninnorna och sedan...sedan är det dags...=)
    kram från mig

    SvaraRadera
  2. nu vill jag se bröllopskort sis =)
    kram till er båda!!!

    SvaraRadera
  3. Tack sis för ALLT =)
    Bilder kommer jag ska bara få hem några först =)

    SvaraRadera