torsdag 23 februari 2012

Vilken dag...

Idag känns det som om man bara vill slänga in handduken.. Är irriterad över det, väldigt mycket.. Men vi får väl se om det blir bättre och lättare.

Anledningen:

Fixar inte att backa rakt med släp!!

Jag (alla har gjort det så jag är inget unikum, så alla har redan hållit på att backa med lastbil & släp ett tag nu) har börjat backa med eltruck med släp, det ser ut som en lastbil men mycket mindre förstås. Jag har väl tragglat med den totalt 4 dagar eller är det 5 kanske, men 2-3 dagar i sträck. Men det blir inte bättre tycker jag. Idag skulle jag backa 50 meter rakt bakåt, hamnade förstås ur kurs vilket ledde till en sidoförflyttning, när jag ställde ekipaget gick jag ut för att se hur jag stod till förhållande med vägen. Där stod jag spikrakt :) så jag garvade åt alltihop. Tyckte dock att jag varit duktig för att ha gjort en sidoförflyttning men det var bara jag som tyckte det.. När jag började om från början så går det bra 10 kanske till och med 20 meter, men så händer det som inte får hända, åker ur kurs.. Så när jag ska börja hämta hem släpet så skiter sig ALLT!!

Blir så frustrerad, känner att mina kurskamrater blir frustrerade med för dom vill ju att jag ska klara det. Men man har ju lite press på sig i och med att kursen slutar den 5 mars. Vi har inte fått veta något om vad som händer därefter, om vi kommer få fortsätta tills vi har uppkörningen eller om det blir att vi verkligen slutar då men får återkomma dagen/dagar innan vi kör upp för att kunna klara det. Ska bli intressant att få veta när nu informationen kommer vill säga.

Jag har under tiden jag varit på kursen klarat HLR-, ADR-, Truck-, Kran-, Arbete på väg- Säkerhet på väg- utbildning, C-teori samt ett fett C kort. Kvar att ta är följande :

* CE teori
* CE kort
* YKB

Blev erbjuden ett jobb i lördags under bröllopsfesten, så håll tummarna att jag fixar CE för då kommer (om jag trivs med jobbet och det funkar att ta sig fram och tillbaks) jag ha ett jobb inom kort!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar