onsdag 11 april 2012

Helgen som var..

I torsdags åkte vi hem till mina föräldrar. Dom hade fixat sen supé, löksoppa med vitlöksmör toast (supergott) På fredagen kom min ena syster med familj över på middag även morfar var med under dagen. Vi åt lite allt möjligt, tårta bl.a som Wilma hjälpte till med. Det blev en typ av prinsesstårta, hemgjord jordgubbssylt (mammas) och ekströms chokladmousse med crisp. Sen klippte vi ut en katt i papper och la över marsipanen som vi sedan pudrade över med florsocker, lyfte av papperskatten och ta-daa en katt i florsocker :) Sen blev det generationskort med gammelmorfar (min morfar), mormor (min mamma), mamma (min syster) och dotter (min systerdotter) 4 generationer. För snart 15 år sen togs ett liknande kort, men då var det 5 generationer, då med gammel-gammel mormor, gammel mormor, mormor, mamma och dotter, det var samma mamma den gången med. På lördagen åt vi rester vid 14 tiden, sen vid 19-20 någongång vart det räkcocktail som förrätt och tacopaj till varmrätt. Söndagen blev det flygande Jacob och min special kaka med äpplen och en annan hemgjord sylt, tror det var aprikos och apelsin, jättegod den med. Sylten breddes på kakan och sen vart det mandelkross utanpå det. Den var supergod, var ett bra tag sen jag gjorde den kakan.. Vi åkte hem på söndagen, hämtade en katt vid namn Amos. Han är söt, men tror han protesterar lite då han kissar på våra kläder och inte på toaletten eller på lådan. Men hoppas han kommer över det.. Over änd out 4 this täjm =)

2 kommentarer:

  1. Låter helmysigt...det är det alltid att komma "hem". Blev dock lite besviken att inte få se ngt kort på tårtan! SKÄRPNING!
    Har framgång med mitt träningsprg och har gått ner ett X antal kg på 2 månader...sakta men säkert går jag ner och jag känner att jag orkar mer också =)
    stor kram från oss i Dalarna

    SvaraRadera
  2. Amoz har fortfarande bilden i sin mobil, ska fixa bild när han för över till datorn =) Det var länge sen du (eller någon annan för den delen) skrev ett inlägg, vad roligt att du tittade in ;) Hoppas du läst allt som du missat :P
    Kul att träningen funkar bra :) Keep up the good work sis. Du är gôr duktig! Många kramar från oss i Örebro

    SvaraRadera