lördag 28 april 2012

Idag!

Ska vi mysa med våra kära vänner D + K + B, vi ska fira en gemensam bröllopsdag. Så det kommer bli 3 eller om det eg blir 4 rätters middag, presentutdelning (vilket får mig att komma ihåg att presenterna inte är inslagna ännu) Måste fixa det innan vi träffas. Ska försöka få in minst en maskin med disk också, min älskade make diskade nog 2 diskmaskiner igår, han är en pärla och klagar aldrig då det ser ut som ett bombnedslag eller att en orkan dragit in i huset. Han är otroligt hjälpsam, trots att jag borde sköta om hemmet när jag själv inte jobbar, då jag anser själv att om man inget jobb har måste man se till hemmet.. Men jag har aldrig varit duktig på att hålla ordning, bara att fråga någon i min familj, vem som helst.. Just det ja, menyn för kvällen/dagen blir typ såhär : FÖRRÄTT Dumplings och sushi (reservation för stavning) VARMMRÄTT Dansk stek med rödkål m.m EFTERRÄTT 1 Clementinsoppa med flädermousse EFTERRÄTT 2 (tror jag vi kan kalla det) Blåbärsglass som blir gjord idag med whiskey EFTERRÄTT 3 (eller mys på kvällen) Tårta Ska försöka se till så älsklingen tar bilder så vi kan visa här sen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar