lördag 26 maj 2012

Igår, Fredag..

När älsklingen hade kommit hem så drog vi iväg till "feltema" (läs biltema) :) För att införskaffa en bränslepump till vårat nyförvärv, Saab 9-5, 2.0t -99 (vet inte hur man skriver det, men det kanske blev rätt så) tyvärr är det en sedan, hade velat ha en kombi men vi får se, bebisen är ju inte här ännu så mycket kan hinna hända =) Samt bilen var snuskigt billig då den förre ägaren tröttnat på den (inte haft tid att laga den) Efter vi lämnat feltema så frågar Amoz om vi ska se om Kim är hemma, så det gjorde vi då vi var i hans "neighborhood" och då frågade jag ju Amoz att om Kim var hemma kan vi inte höra om vi ska äta något ihop då? Det tyckte han lät som en bra idé. Så vi kommer hem till Kim och det ser ganska öde ut, trots att det finns en hel del bilar där. Men vi går ut och runt huset till framsidan och där står han och pratar i telefon =) När han avslutat samtalet så började vi småprata lite om allt möjligt, så tillslut så frågar vi om han ska iväg något mer under dagen/kvällen? Det skulle han inte direkt, så då frågar vi om vi inte kan käka något tillsammans. Jovisst det skulle gå bra, så vi bestämde oss för att grilla :) Så Kim fixade grillen och vi åkte iväg till det "nyöppnade" City Gross (kanske varit igång 6 månade eller dyligt) När vi kommer dit så finns det typ inget grillbart nötkött kvar :( Men efter en stund kommer en kille ut från charken med en vagn fullastad med kött, vi tittar nyfiket på vagnen och han stannar till och frågar vad vi är "ute" efter.. Något att grilla, säger Amoz. Något speciellt? frågar killen. Jag inflikar, gärna något i nötväg. Han funderar lite, så säger han: Skulle entrecôte fungera? Vi svarar: -JA!! -Nu har jag inget färdigt, men jag kan fixa i ordning åt er om ni vill? Återigen säger vi ja, gärna. Hur mycket vill ni ha? Amoz ber om att få 6 skivor, det vi senare kom fram till var att vi kanske skulle frågat efter kilopriset först :) Men det var ett väldigt gott och fint kött vi fick så all "heder" åt killen och City Gross. (Förövrigt kostade köttet 260:- ca) Till detta köpte vi grillpotatis sallad, tomater, pepsi, två sorters bea-sås och vitlöksbaugette. Allt var så jättegott och mättande. Vi rullade hemåt 21.40 ungefär och kom hem ca 22, strax efter vi kommit hem så gick vi ut till Saaben för att se om vi kunde få ihop bränslepumpen. Under tiden började det blixtra och efter ett tag även dundra. Efter lite modifiering med slangklämmor och slang så fick "vi" i den i tanken. Jag tittade mest på då det elektroniska/motorer/bilmek inte är min grej, jag gillar ju som ni vet om ni följt min blog att rikta plåt på bilarna. Så satte jag mig bakom ratten och efter lite grejandes från älsklingen i baksätet så säger han: - Då gör vi ett försök att starta :) Jag vrider om nyckeln och den STARTAR =) WOOOOOOHOOOOOO (under förutsättning att det bara är detta som är felet så har vi inte lagt ut mer än vad bilen kostade i alla fall :) Så igår tog vi en liten sväng, på ca 5 km, från oss till den första rondellen man kommer till om man svänger av mot höger från oss sett. Ska se om den startar idag också så det inte var en engångsgrej ;) Helljuset är ju kanonbra på bilen, den är skön att köra, är tystlåten (vilket är väldigt skönt efter att ha åkt runt i en Micra som låter nått så fruktansvärt) Hör knappt vad Amoz säger när vi pratar i den bilen, samt att det inte finns någon stereo alls i den. I Saaben finns det både bandspelare och cd-spelare, självklart också radio. Om jag har "tur" så får jag ha den bilen som "min".. Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar