tisdag 25 november 2014

Länge sen sist..

Vi är nu inne i sista veckan i November. Soligt är det idag, det är vi tacksamma för. Snart nog kommer väl snön, vill dock att snön ska stanna när den väl kommer, finns inget tråkigare med slask..

Som rubriken lyder var det länge sen jag skrev ett inlägg, vad har då hänt på dessa månader?

Ptjaaa.... Ganska mycket, men kommer bara nämna lite =)

Cortina gör framsteg, i helgen när vi var hos svärföräldrarna så låg hon på mage eller om det var ryggen kanske (Jag såg inte detta utan fick det berättat för mig av min man) så satte hon sig upp helt själv. Hon satt stadigt också, för det såg jag med egna ögon =) Nu lär det väl inte dröja så länge till innan hon går.. Men vi har inte bråttom =)

Den 9-13/11 åkte vi till Edinburgh, Skottland. Det var fantastiskt, helt underbart och vi har väl planer på att återvända till hösten.. Under den tiden vi var där borta så var våra barn hos sina far & morföräldrar. Elise var hos mormor & morfar medan Cortina var hos farmor & farfar. Väl där passade Cortina på att få tänder i plural.. När vi hade kommit hem och fick se tänderna hade hon inte en, utan tre tänder som  kommit upp nästan samtidigt. Elise har fått sina tänder två i taget, ska bli intressant att se när den eller de nästkommande tänderna kommer på Cortina.

I helgen firade vi svärföräldrarnas bröllopsdag (de gifte sig den 24 oktober, men då kunde vi inte fira dom så i helgen blev det istället) Vi brukar ge varandra presenter då, så iår var inget undantag.

Barnen fick kläder, gosedjur, block och pennor, marie kex (fick Elise, hela tre paket med kakor) ska försöka ta ngt kort på allt och lägga upp här sen.. När Elise öppnade ngt paket utropade hon WOW

Min man fick en hel uppsättning med kläder, riktigt fina om jag får säga det själv, sen fick han lite annat också.

Jag fick mascara, eyeliner, örhängen och en CROCK POT!!! Snacka om överraskning..

Här ska lagas långkok!!

Så mina vänner vad har ni haft för er?

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med Edinburgh,Skottland ♡ ...
    Här pysslas det & pyntas efter att målarn vart här & det går sakta frammåt hihi

    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Fru Eriksson. Det var helt underbart :-) Vad skönt för er :-D kramar

      Radera