onsdag 18 januari 2012

Denna vecka..

Varit dålig i 2 dagar nu, men så när man tänkte igår att jag åker till skolan imorgon (idag) så får man reda på att vi blir lediga resten av veckan, då 3 lärare är på kurs, någon på uppkörning och nån hjälper en elev att backa med släp. Så ganska gött att få vara hemma då "det där" kom idag med.. Slipper man ringa och säga att man är sängliggandes.. Nog om det =) Det var ett tag sedan jag skrev om matlagning så....

.... i måndags gjorde jag en Ost & broccoli paj, med skinka, lök, vitlök, tomat & champinjoner. Pajskalet var av ljust fullkornmjöl. Passade bra till innehållet, men pajskalet blev dock lite väl torr/smulig på sina ställen. Men själva innehållet var gottigt.

Igår hade jag ingen ork eller fantasi, så det blev snabb makaroner med ÖoB´s Pastasås från 3 Kockar, med smak av skinka och svamp. Mättade iaf och det var ju huvudsaken :)
Vi käkade också chokladpudding (även denna från ÖoB) med grädde lite senare på kvällen, men tror att nästa gång vi ska äta chokladpudding så får det bli ett annat märke, smakade inte äckligt men det var heller inte den godaste jag ätit..

Idag hade jag tänkt att städa, baka kakor, göra clementin/mandarincurd (vet inte vilken sort jag har hemma) göra BBG, och ev en äppelpaj. Men vi får se vad jag hinner göra, är ju rätt mycket att göra och orken finns inte tillgänglig. Hoppas på att göra ordning maten, BBG, innan maken kommer hem idag för omväxling skull..

Över och ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar