onsdag 11 januari 2012

nu får det vara nog med elände...

börjar bli så smått irriterad.. Varför kan inte vi få bo i hus vi med... Man ska väl inte behöva få ALLA svårigheter i början heller... Blir inte avskräckta så fort men nu är det jobbigt.. Som igår t. ex vad inträffar när man tänkt lägga sig lite tidigare? Vid 21 tiden så skulle jag fixa lite på toan innan jag skulle gå upp och lösa lite korsord innan sovdax. Så hör jag ett konstigt tickande i hallen, funderar på vad det är för ngt konstigt ljud.. Tittar runt lite i hallen men märker inget (vi har heller ingen lampa där så det var lite jobbigt att kunna se ngt direkt) frågar älsklingen om han kan komma och kolla men innan han hinner fram så upptäcker jag till min fasa....



.....det regnar in... via väggen/taket ner på fönsterbrädan vidare ut på golvet.. Springer upp till övervåningen... plask... halvvägs upp i trappan droppar det vatten.. springer runt och kollar rummen och upptäcker en till läcka i sovrummet!!! Ovanför läckan som är i hallen på nedervåningen.. SUCK!!!


Vad får vi göra, 21:10 ungefär får vi gå ut i regnet och upp på taket för att kolla presenningarna som ligger som skydd för isoleringen och lite råspont samt täckpapp, i väntan på att bli färdigt att lägga på nytt plåttak..

Strax innan 24 kommer vi in, värmer oss så gott i går i vardagsrummet där jag somnar efter en stund för att bli väckt 00:45 för att gå upp och lägga sig i sängen.. Vad man frös igår innan man somnade, hackade t o m tänder.. Vilket inte är vidare vanligt, brukar hacka tänder dock när jag blir nervös vad jag märkt på senare år, men igår berodde det på kylan..


Så i morse var man så trött, har nog aldrig varit så trött på länge efter en natts sömn. Så när jag åkte in med Amoz på morgonen för att jag annars inte hade kommit in på annat sätt till Kumla så satt jag på hans jobb ett tag och halvslumrade.. Såå trött!! När man kommit fram till skolan så säger jag det att jag fixar inte köra nu på morgonen, så Rikard började som tur var samt att han var snäll och gjorde säkerhetskontrollen som jag egentligen skulle gjort idag då han gjorde den igår.. Men jag fick göra säkerhetskontrollen efter lunch så nu är det hans tur imorgon =) Han körde för övrigt kanonbra.. =) I morgon bär det av in till Marieberg, och deras "underbara" rondeller...

3 kommentarer:

  1. NEJ NU FÅR DET VARA NOG! VAF ÄR DET FÖR HUS NI FÅTT TAG PÅ EGENTLIGEN?
    KLART NI SKA FÅ BO I HUS OM NI VILL, MEN SKAFFA ETT UTAN LÄCKANDE TAK & MED BRA VÄRMEKÄLLA. STINKER MÖGEL LÅNG VÄG...
    URSÄKTA DEN BARSKA TONEN, MEN JAG ÄR DIN STORASYSTER OCH SÄGER VAD JAG TYCKER!

    SvaraRadera
  2. =) jo det är lite smådrygt, men nu tror jag vi har fått det tätt tillsvidare iaf. Igår var jag uppe en sväng på taket och Amoz var också uppe på taket när han kom hem.. Jag var så slut och frös så mkt att jag sov i soffan under tiden han höll på. Gick ut lite senare och hjälpte han. Ta hand om er, kramar.

    SvaraRadera
  3. Nee usch hoppas att eländet e över snarast.. kram kram

    SvaraRadera