måndag 21 maj 2012

Då var vi hemma igen.

Älsklingen åkte direkt till jobbet idag så han kommer ju hem senare förstås. Jag får hämta hem han sen. Nu sitter jag här och funderar vad jag ska skriva. I onsdags kom mamma och pappa hit, dom kom på kvällen så det blev en liten sen supé på nybakat bröd och soppa. Sen gick vi och la oss. I torsdags bakade vi piroger, alla hjälptes åt så det var riktigt roligt =) Kl 17 cirka kom syrran och svåger så då åt vi resterna från kvällen innan, plus nybakat bröd igen (det är ju så gott med rykande färskt bröd till soppa) Sen åkte vi till mötet, och när det var klart så åkte vi hem för att grilla samt att göra en kasslersallad inför äventyret vi skulle ha på fredagen. Syrran fixade salladen och mamma och jag hjälpte till lite. Älsklingen och svåger grillade karré tror jag och till det hade vi vitlökssås, diverse salsa såser, ugnsbakade potatisar, broccoli, morötter och lök. Sen när alla hade gått och lagt sig så började jag med att skriva två skyltar som skulle sitta fast på bilen, texten blev : Just married for 10 years ago. Samt några barn jag ritade dit sen började jag med kladdkakorna som skulle vara med som fika. SÅ när jag väl gick och la mig så var klockan 03.00 sen ringde klockan vid 06.00 så det vart inte mycket till sömn den natten. Så for vi iväg mot Kolmården, pappa och mamma åkte till Mjölby för att hämta upp vår andra syster och svåger som inte visste vart vi skulle. Så vid 10.30 var alla samlade i en trupp och gick in i Kolmårdens djurpark. Det var en rolig dag, bra väder hade vi också. Vi åkte linbanan och det var en underbar upplevelse, vi kom djuren närmre på ett sätt. När vi var klara på djurparken var det dax att åka till Mjölby för samtliga, vi kom före paret som bor där då dom var iväg med pappa och mamma och beställde hem pizza så vi kunde äta lite innan de flesta skulle åka hem. Så när dom kom hade vi dukat och ställt fram rosor på bordet som syrran införskaffat för tillfället och så hade hon även fixat ordning en korg med frukt, ost och vin i. Detta var en korg som dom i sin tur fick för några år sen när de firade 10-årig bröllopsdag så nu var det dax för nästa par att få ta över den och vårda den tills nästa par firar 10 år. :) På lördagen åt vi frukost i Mjölby med syrran och hennes familj samt brorsan. Sen åkte syrran och jag och handlade och när vi kom hem åkte jag och älsklingen till brorsan och umgicks med honom samt sov över till söndagen. På söndagen ville jag bara sova vidare när älsklingens telefon ringde, det var hans bror som hade åkt mot banan men tyvärr hade växellådan rasat så han fick inte heller köra sin egna bil denna gången :( Men han fick låna/samsas om en eller två bilar med polare så han med fick köra lite =) Vi skulle till Sviesta motorbana eller vad det heter. Saabträff samt bankörning stod på schemat, dessvärre hade inte älsklingen med sig sin egna Saab då den har ett hjul som inte vill sitta fast. Men det vart trevligt ändå, Amoz fick följa med i en av bilarna under familjekörningen iaf =) Så då var hans lycka gjord :) Jag somnade efter några timmar på min jacka och sov minst 1 timme så ni kan ju gissa hur jag ser ut nu... Precis.. Som en skär gris :) Men men det är sånt man får leva med när man inte kan bli brun. Min älskling och svåger åkte till garaget och tog ur en trasig växellåda och satte i en ny på några timmar, så när dom kom hem var dom inte så rena :) Jag hade somnat till i soffan medan jag löste ett sudoku men blev väckt när dom kom hem. Sen somnade jag om igen och väcktes av att älsklingen tog pannan och tidningen jag hade i min hand, och hjälpte mig upp till sängen. Så vi sov över där tills klockan ringde imorse 05.10 så jobbigt att ta sig upp så tidigt alltså.. USCH för det.. Nu blir det väl lite frukost här, nyponsoppa tror jag det blir. Over and out 4 this time =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar