tisdag 15 maj 2012

Städat..

Idag har jag varit LAT!! Började väl inte städa fören klockan var efter lunch, tänkte kunde vara lika bra att städa efter intagandet av lunch. Så sagt och gjort vart det så. Lunchen var ganska onyttig tror jag väl de flesta skulle tycka men det var gott, nästa lika gott som dagen innan (ja på kvällen) vi gjorde belgiska våfflor, mycket gott.. Så det blev tre stycken över när älsklingen snodde ihop sin matlåda/fryspåse kanske det vart.. Så det åt jag idag, då jag är dålig på att faktiskt laga mat till mig själv då Amoz inte är hemma så är det ju väldigt smidigt med rester. Då har man inget skäl att inte äta, trots att det är det tråkigaste som finns.. JA att äta ensam alltså.. Återgår då till ämnet : städat Det har jag faktiskt gjort, fattas bara att bädda sängarna tills familjen kommer, först kommer pappa och mamma och dagen efter kommer syrran och svåger. Ska bli så roligt. =) Hoppas bara allt ska gå bra, vi har ju nu hela nedervåningen kvar att städa samt att hinna laga middag idag. Men tror först att vi måste städa innan vi kan laga mat.. För i köket ser det ut som värsta rövarkulan... USCH säger jag bara.. Får försöka rensa ur skafferiet idag också. Så man vet vad man har där inne som funkar.. Slänga övergrodd potatis m.m. Kolla in frysen också så man vet vad man kan laga för mat, inte lätt när man får vända på slantarna i väntan på nästa lön.. Men vi överlever ju, har ju väldigt mycket kött i frysen samt några konserver.. Det som är dåligt om är grönsaker så man kan göra goda grytor samt lite annat smått och gott.. Vi ansökte igår om ICA-kundkort, så när jag hade fyllt i allt så skulle jag kryssa i om vi skulle ha någon kredit eller inte så jag x:a i kredit 10.000 (Amoz bara: -VA??!!) Men jag sa att det kan komma en dag då vi inte har några pengar kvar att handla mat för så då är det bra att ha kredit i fall att.. Det är ju bra om vi inte använder krediten men i krissituationer kan det vara bra att ha.. Nu har vi ju aldrig hamnat i en sån situation, men man vet aldrig.. Så då har jag skrivit av mig lite för idag. Tror inte det kommer mer inlägg idag men man vet inte. Kanske en slutkläm på städningen blir uppdaterad.. C u l8er aligator

3 kommentarer:

  1. hej sis! Håller tummarna för ICA kortet!!!
    städa inte ihjäl dig, vi kan ju hjälpas åt vet jag *hihi* tar med kött, konserver och grönsaker =)
    ses på torsdag/ kram j

    SvaraRadera
  2. Vill ju att ni ska komma hem till ett hemtrevligt och städat hem vettu. Det gör ju alltid vi när vi kommer hem till er. <3 Ses på torsdag, ska bli trevligt :) Ser verkligen fram emot detta =) Kramar

    SvaraRadera
  3. hej och tack sis för all hjälp med syrrans 10:åriga bröllopsdag! hade inte varit lika "gott" utan dig =))
    kram// junhe

    SvaraRadera