måndag 28 maj 2012

I Lördags :)

Så grillade vi med Henrik, Ylva och Tim. Vädret var kanonbra.. Sen tittade vi på schlagertävlingen, tyckte de ryska gummorna var söta =) Men i år vann kanske rätt låt ändå.. Tyckte överlag att utbudet av låtarna var ganska dåliga, Danmark tyckte jag bl a hade bra låt och förtjänade en bättre plats än vad dom fick.. Men men, självklart röstade jag inte på en enda låt så ska väl inte "klaga" =)

Vi åkte väl runt 01:45 från Henrik och styrde kosan mot Hjo, ville äta frukost med mamma och pappa och även älsklingens föräldrar som också var där. Vi skickade ett sms till hans mamma, att dom kunde lämna ytterdörren olåst om dom var vakna men "tyvärr" sov dom. Så när vi kom fram fick vi ligga i bilen någon timme plus halvtimme, för vid halv sex skickade svärfar ett sms och undrade om vi var ute och åkte, så Amoz skrev då att vi redan var framme. Det dröjde inte länge innan han kom ut för att se om det "stämde".. Så vi gick in och satte oss och tillslut somnade i varsitt hörn av vardagsrummet =) Så pappa och mamma fick sig en överraskning som heter duga när dom vaknade =)

För några år sen fick jag en låda med mina gamla barnkläder som jag hade när jag var riktigt liten till typ 3-4 år kanske, så när mamma tittade i den sist dom var här så tyckte hon det var mycket som saknades. Så igår på förmiddagen så gick vi upp till loftet på garaget för att titta i den vackra Amerika kofferten som står där uppe och väntar på att bli nersläpad och inställd i huset. Denna koffert har hängt med länge kan jag säga, jag kommer ihåg den från min tidiga barndom och tror även mina syskon gör det från sina tidiga år. Men anledningen till att vi skulle titta i den var att mamma har sparat väldigt mycket av våra barnkläder i den. Så jag trodde att det bara var brorsans kläder kvar där i och mycket riktigt när locket öppnades så fick vi se brors kläder i den översta lådan. Men så lyfte mamma på den lådan och violá där fanns mina gamla kläder :) Så vi tog, med älsklingens hjälp, ner alla kläder som fanns i kofferten, tittade igenom kläderna och jag konstaterade att när jag var liten så hade minsann mamma klätt mig i rosa kläder, men självklart fanns där andra färger med =) Så igår tvättade vi upp alla kläder även brors då han sa att jag kunde få låna dom om vi får en pojk, snäll bror man har eller hur? =) Han ägde bl a en tröja som var gul och texten på tröjan löd : Liten man gör så gott han kan :) Så SÖTT!!
Min andra syster håller på att tvätta upp endel kläder hon med, så jag kommer få lite från henne med. Det är roligt när man kan få ärvda kläder, så slipper man handla så mycket själv sen. Självklart kommer man säkert köpa några nya kläder men ändå gott att veta att man har kläder. Så alla de kläder vi tvättade igår ligger fortfarande hemma hos mamma och pappa. I min vagga som jag fått av dom. Den var utsökt. Ska hämta den efter vi har flyttat, pappa sa att den kunde stå där tills dess :) Så det var skönt att veta, man vill ju inte ockupera föräldrarnas hus med sina saker men när vi ändå ska flytta snart så tyckte vi det var onödigt att flytta den hit först.

Nu ska jag väl försöka kicka igång dagen, ska se vad jag kan och orkar göra med hemmet idag så något blir gjort i alla fall..
Over and out ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar