söndag 3 juni 2012

FINBESÖK!

Idag låg vi och drog oss i sängen extra länge. Det var jätteskönt att bara få "slappa".. Först ringde vår hyresvärd, dom kommer upp i nästa vecka med ett flyttlass så vi behövde röja undan lite av våra saker i ladan. Sen efter en stund ringer våra kära vänner från Åsbro, dom var då i Kumla trakten, och frågade om dom kunde komma förbi. Självklart kunde dom ju det. Så när dom kommer så har dom med sig brunch, typ. Samt efterrätt!!

Så vi fick verkligen finbesök idag, dom hade med sig BUSE också. Amos smet upp på övervåningen och var där uppe till nyss. Så det gick bra med båda djuren..

Vad fick vi till brunch då?

Rejäla räkmackor med salladsblad, gurka, ägg, majonäs och citronskiva. OBOY vad gott det var!!
Efterrätten bestod av 4 bakelser, 2 sorter. Den ena var med mandelmassa och ett berg av jordgubbar och den andra var en moussetårta tror det var jordgubb eller hallonmousse på ena lagret samt citronmousse på andra lagret dekorerat med blåbär på den ena och björnbär och jordgubbe på den andra.

När vi fikat klart så visade jag en klänning för K som hon ska hjälpa mig sy om lite så den passar mig bättre än den gör nu =) Sen gick vi in på sl.se tror jag sidan hette där hon visade mig tunnelbanan i Sthlm typ. Så vi kanske kan åka t-banan när vi åker dit senare i år. Sen frågade vi om dom ville hjälpa oss att flytta våra saker till garaget från ladan och det gjorde dom. Allt gick under en timme, vi är verkligen glada över att ha sådana hjälpsamma vänner i närheten. Ni är GULD värda <3

Tysen tack kära vänner!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar