tisdag 5 juni 2012

Vårruset 2012

Jaha då var det dax igen för vårruset, har bara varit med en gång tidigare och det var förra året, det hade regnat fram till 15-tiden så först trodde jag att det skulle regna hela dagen.. Men vi fick ju tur med vädret, lagom väder att gå i. Ja jag går, det är det enda jag orkar göra så ni som springer ska ha stor eloge. Jag och maken kom på plats och träffade hans mamma med arbetskamrater plus att jag fick en tröja på mig, med reklam på från mammas jobb (jag kallar min svärmor för mamma också). Mamma hade kommit på den fina slogan dom hade också, så det var riktigt trevligt.

Vi var runt 7300 i Örebro, i Falun hade dom varit runt 1800 hurtiga.

Jag frågade mamma när vi kommit iväg om vi skulle försöka slå rekordet från förra året. Hon var på men vi skulle se hur det skulle gå längre fram, jag fick inte ta ut mig sa hon. Så vi gick och gick, kom till 1 km skylten och hade gått på 10 min, det hade gått "fort" =) Så kom vi till 2 km, det tog 12 min, började fundera om vi skulle klara det.. När vi tillslut kom i mål efter att ha stått i kö i 4 min ungefär så visade klockan på 55 min, 6-7 minuter bättre än året innan.

REKORD!!!!!


Sen fick vi ju stå i kö för att få vår "goodie-bag" för att tillslut ansluta oss till vårat gäng och fika på Vårruset fikat, potatissallad, rökt lax eller om den bara var gravad(?), fruktfrökusar (riktigt goda) samt rökt renost på tub (enormt gott) och någon skinka tror jag det var, smakade inte den. Dricka och äppeljuice.

När vi sen kom hem var jag dötrött, jag tänkte vad duktiga de gravida var som varit med och hade "mage". Jag har ju inte fått den typiska gravidmagen ännu, men det var kul att se alla. Samt att man kunde vara med i år också. Får se om det blir igen nästa år.

Over and out!

4 kommentarer:

  1. Heja dig sis =)
    Dt är inte bara nyttigt att röra på sig, det är kul också (vilket min man aldrig skulle erkänna). Era goodiebags var då värt 4 minuter att vänta på! Vi fick varsin macka, juice, äpple och ngn form av "bar" full med nyttigheter.
    Ses på söndag/ kram j

    SvaraRadera
  2. tänkte tipsa "bagarbeta" om cakepops. ska vara gott och lite extra kul att bjuda på =)
    om du inte vet vad det är kan du alltid "googla" *hihihi*
    kram igen

    SvaraRadera
  3. vi fick totalt vänta 20 min, 4 min var för att komma i mål =) Heheh.. Japp på söndag ses vi, massa kramar

    SvaraRadera
  4. tack, måste verkligen googla på det =)

    SvaraRadera