torsdag 7 juni 2012

Vill bara säga TACK Madde och Fredrik!

Igår åkte vi till Mariestad, för att träffa mina vänner Madeleine och Fredrik samt deras fina barn. Barnen och Madde var ute när vi kom, Madde sa till barnen att vi skulle in och fika, Amoz fick båda barnen i varsin hand. Det såg så sött ut.
Vi fick kladdkaka med grädde och jordgubbar när vi kom in, verkligen gott. Vi pratade lite om den kommande flytten för oss båda, dock har ju dom ett ställe att flytta till =) vi vet inte än hur den situationen kommer lösa sig men lösa sig kommer den ;)

Madde visade på 3 pappkassar som hon hade plockat ordning med diverse, kläder, leksaker och nappflaskor. Om hon visste vad det betyder för oss (tror hon gör det iof) oj vilka fina kläder sen.. Man hoppas nästan att det ska bli tvillingar, en av var sort, så man får använda alla kläder samtidigt :) Nu är det bara en vi väntar men oj vad spännande det ska bli att få se vad det blir när h*n föds.

Det var inte allt vi fick av dom, vi fick en spjälsäng, madrass och kudde, täcke och påslakanset med elefanter på =) Hehe.. (De som känner mig vet hur "tokig" jag är i elefanter). Sen fick vi en barnvagn, matbarnstol en babybjörn och lite annat smått och gott. Inte nog med det hade hon packat ner kläder från sin butik och 2 par skor varav endel ska bli betalt och endel fick jag. Hon är inte klok med sin givmildhet, underbara människa...
Vi stannade på mat också, det blev grillat med färskpotatis, tzatsiki, chili bearnaisesås och smör till potatisen om man ville ha det :) Så gott, Amoz sa på hemvägen att jag nog åt mer än han på kvällen :) Det var det länge sen jag gjorde.

Så Madeleine och Fredrik, vi är glada att ni finns.
Madeleine du är som en syster för mig.
Många kramar till er och lycka till med nya bosättningen :)

2 kommentarer:

  1. Jag blir tårögd när jag läser ditt inlägg....
    Underbart ~ Härligt ~ Gott & ♥-ligt ~

    /Kram till dig från en stolt mamma till Madde

    SvaraRadera
  2. Hon är en av de närmaste vänner jag har så jag vill bara visa min uppskattning.. Kram till dig med :)

    SvaraRadera