måndag 16 juli 2012

Helgen som kom och gick...

Vad har ni gjort i helgen då? Vi har städat lite, fått undan massa disk (Amoz fixa det mesta med disken) sen har vi också haft besök. Bebisen har sparkat en hel del och igår så sparkade h*n "på" älsklingen också, rättvist ska det väl ändå vara? =)

I fredags var jag publik med 3 andra när våra män och vänner spelade fotboll. Min man stod i mål och var jätte duktig med tanke på att han inte spelat på bra länge.. (inte är han särskilt sportintresserad heller) Men duktig som få.. Efter fotbollsmatchen åkte vi hem till några vänner och grillade, vi var ganska många där och hade jättetrevligt.. Efterrätten där bestod av en jordgubbstårta med maräng och lemon curd och extra jordgubbar att bara smälla i sig =)

I lördags handlade vi lite inför gäster som skulle komma på besök, så när vi kom hem var våra kära vänner från Åstorp här, dom fixade lunch till oss. Det blev pasta med en bacon, lök och vitlöksås som var SUPERGOD!!! Efter att dom åkt kom några andra av våra vänner som skulle sova över till söndagen, på kvällen efter att grabbarna åkt iväg och handlat, två gånger, så åt vi lite plockmat som bestod av sallad, tomater, gurka, vattenmelon, honungsmelon, baugette, vitlökssmör, skinka, chorizo, majs och efterrätten bestod av jordgubbar med grädde. Så gott!!

Igår, söndags, hände det inte så mycket.. Våra vänner åkte vidare och vi åkte och handlade lite till middag. Vi testade min "halogenugn", som jag fick av maken och svärföräldrarna för ca 1 år sen.. (det kan ha varit inom ett år också, minnet är bra men väldigt kort) Det gick väl ganska bra tror jag.. Vi fick i oss lite till livs i alla fall.. På kvällen åt vi lite rester av lördagens mat, så hade vi ett jordgubbspaket kvar från lördagen och när jag ska gå och fixa till dom så upptäcker jag att de blivit mögliga... USCH!!!! Det tyckte vi inte om, så dåligt att dom inte står sig en dag ens.. Men men, jag fick nöja mig med att äta bigaråer och gröna druvor..

Nu ska jag väl försöka få i mig frukost innan jag ska kontakta selstor för att se om vi kan hyra ett förråd hos dom tills vi hittat ett nytt hem..

Over and out och ha en trevlig dag ni alla söta och rara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar