onsdag 22 augusti 2012

Allt är inte roligt...

Idag måste MÅSTE jag fixa disken. Det är egentligen inte så allvarligt med den, men vill diska om det som kommer från förra huset då vattnet där inte var kanonbra kanske man kan säga.. Så har en diskbänk full med ren disk som bara ska diskas om =)

Vad händer idag då? Ska laga en korvgryta, typ stroganoff tror jag det blir.. Har inte så mycket ingredienser men hoppas att det räcker med det jag har. Sen funderar jag på att göra äppelkompott, fick äpplen från "mamma" (svärmor) när vi var där sist. Så innan jag hinner äta upp alla äpplen för att dom inte ska bli förstörda så vill jag ju göra något med dom. Ska bl a göra vetekatten special, en "bakelse", har inte gjort den förut så ska bli spännande att se hur den blir. Ev bilder och recept kommer upp senare idag eller senare i veckan. Till bakverket har jag inte alla ingredienser hemma än så får väl bli till helgen kanske =)

Om jag hinner med allt jag skrivit idag då blir det 3 "saker", 1) disken!!! 2) middagen och 3) efterrätten
Så det är väl lika bra att sätta igång kanske.. Poppa lite musik på hög volym så man hör in till köket och så får vi se om bebis reagerar något.. Igår fick h*n ju spelet, hela magen gungade åt alla håll och kanter.. Lustig känsla..

Ev ikväll ska vi hälsa på lite vänner med, hoppas dom är hemma och att dom kan idag =)

Kramar till er alla från oss alla ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar