måndag 22 oktober 2012

Helgen som gått..

I fredags kom pappa och mamma upp till oss.. Dom hade med sig en släpkärra, så jag tänkte att dom nog tagit med sig en garderob och mycket riktigt, det hade dom.. De hade även med en annan sak... En torktumlare =) som vi får låna av min ena bror och ev kommer köpa av han sen då han inte behöver den..Så underbart..

Lite senare på kvällen gick vi in till grannarna S och åt tacos med dom, det var härligt =) Så fikade vi också på bullar som jag gjort tidigare och gett till familjen S..

På lördagen åkte mamma och pappa till Flen för att hjälpa mormor att sätta in en varmvattenberedare så strax efter frukosten gav dom sig iväg.. Vi flyttade in torktumlaren i badrummet och torkade ur samt dammsög ur den på diverse damm och sågspån (?) =) Så skruvade vi av filterhållaren och dammsög där också, det behövdes.. Sen slängde vi in 2 blöta handdukar och startade maskinen för att se hur långt ett program tog samt se att den funkade då den stått i några år utan att användas, den funkade perfekt. Så nu kommer mina tvättdagar bli mer effektiva. Det som är skönt är ju att vår boende kostnad inte kommer förändras något, då allt ingår i den befintliga hyran =) Så nu ska här tvättas, vad skönt det kommer vara då bebisen är här.. Slippa hänga tvätten och vänta på att den ska torka innan man kan starta en ny maskin med tvätt.. För tvätt kommer det att bli... När pappa och mamma kom hem på kvällen (hade dom med sig en påse med mormors underbart goda vaniljbullar) så hade vi gjort en köttgryta på högrev och massa grönsaker i. Jag brukar oftast göra burgundisk gryta när jag ska ha högrev men denna gången blev det ett "man-tager-vad-man-haver-hopkok" min man och jag hjälptes åt och det var mycket roligt och givande =) Senare på kvällen spelade vi plump och såg på en film.

I söndags hände inte så mycket här hemma, vi åt frukost och gav oss iväg mot Marieberg för att se om byggaffärerna där hade järnfärg. Pappa ska måla om en kärra han har till sin traktor, den ska bli röd och grön. Men de som hade färg var alldeles för dyr.. Så pappa fick inte köpt någon färg. Men vi hade en trevlig stund ändå =) Vi åkte hem och åt resterna från grytan och jag ringde min svåger och fick recept på kladdkaka.. Min kaka blev inte så bra, formen var för liten troligtvis.. Men men, den svällde upp och blev hög och lite väl kladdig på sina ställen.. Men men, det gick att äta iaf  =)

Detta var vår helg, hur såg er ut?

Over and out!

4 kommentarer:

  1. Helgen tillbringades i Hjo med föräldrar och syskon med familj =)
    Jag har nog aldrig ätit så mycket god mat som jag gjort denna helgen (du vet ju hur vår mor är *hihi*) Hoppas jag inte gått upp de kilon jag lyckats att gå ner med mycket möda och besvär.
    Ser iaf fram emot helgen ni kommer upp till oss!!!
    Kram //junhe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trevligt =) Vår helg vart oxå trevlig =) med mycket god mat och trevliga presenter =) Får skriva om det sen =) Kramar, ser oxå fram emot den helgen.. Hoppas det går i lås bara =)

      Radera
  2. Har det inte pluppat ut nåt än?
    Ska bli spännande det där.:-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte ännu =) bäst före datumet gäller tills den 23 november.. Så vi får se när det blir =)
      Håller med om att det ska bli spännande =) Kramar

      Radera