fredag 19 oktober 2012

Varför skjuta upp saker i sista minuten för?

God morgon kära läsare.. Här har vi tydligen 11 + ute redan nu, kan ju hoppas att det håller i sig =)
Jag gick upp strax efter att Amoz hade åkt till jobbet, förhoppningsvis är det hans sista övertids dag idag.. Håller tummarna för det.. Så man kan börja ha lite tv-mys eller något innan man går och lägger sig..
Det var svårt att somna igår, vet inte varför egentligen, men så var det.. Låg ju i sängen vid 22 tiden, men somnade inte fören klockan var efter 24..

Idag kommer pappa och mamma hit, dom ska till mormor imorgon för att installera en varmvattenberedare sen åker dom hit igen så dom stannar tills söndag =) Men här kommer min rubrik in i bilden.. Varför ska man alltid skjuta upp saker för? Jag vet med mig själv att jag inte fixar hushålls-fix, såsom städa och tvätta, diska m.m och nu har jag ju vetat om att dom ska komma idag i ca 2 veckor.. Men har något hänt här hemma då? Ja lite diskning och tvättning har det ju blivit, men inget städ!!

Så nu fick jag ju gå upp "med" Amoz så att säga för att hinna med något idag, har räknat ut att jag har 3 timmar i varje rum till förfogandet.. Jag har fixat i gästrummet och vardagsrummet än så länge, är dock inte helt klar med något av rummen. Ska dammsuga i det ena och bädda samt ställa undan några fler lådor i det andra rummet.. Men så blir man ju så trött och omotiverad att göra saker.. Men jag ska sköta mig idag.. Så blir även Amoz glad när han kommer hem, så vi bara behöver handla typ.. Jag åt frukost förut strax innan 6 så tänkte ta en andra frukost vid 9.. Vill nog ha varm choklad och några ostmackor då, förut åt jag en skål med yoghurt (från lild, den var supergod och jag är inget "fan" av vare sig fil eller yoghurt men denna kommer vi nog köpa igen) och lite flingor..

De rum som ska fixas idag är badrummet/tvättstugan och köket samt ovannämnda..

Så vi ses senare, ha en underbar dag!

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Lycka till sis...*hihihi*
    vi åker ner till Hjo sista helgen i oktober, gissa om jag längtar!
    Saknar Hjo på sommaren och längtar verkligen till butiken Njuta ( köpa på mig ett lager kaffe, the och ljuvlig choklad)och Hem & Hobby (inredningsprylar, ljus och tyger). Kram och hej// junhe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det gick inte riktigt som jag tänkt.. somnade vid 8 och vaknade 11.. Men fick gjort endel iaf.. Samt när grabben kom hem så hjälpte han mig med diverse saker.. Har glömt kontakta Susanna, men gör det imorn så ni får med babygymmet... Kramar

      Radera