torsdag 4 oktober 2012

Morots och banankaka

Det ska jag försöka baka idag.
Men först måste köket bli städat, så jag kan stöka till det igen under bakningen..
Igår gjorde jag en korvgryta, som dessvärre stökade ner min spis... Det kokade över en aning, så den ska jag få ren idag.. Disken ska bli gjord och maten ska göras.. Vi tog upp en köttklump från frysen igår och undrade vad det kunde vara.. Antingen är det något från nöt eller från älg.. Hoppas egentligen på det första alternativet.. Men vi får se vad det smakar..

Igår var vi på näst sista föräldragruppsträffen, denna gång togs det upp om amning.. Var lite intressant ändå.. Det blev också fika, en typ av Syltrutor, fast istället för lingon hade dom i vinbär istället.. Dom var supergoda. Nästa gång vi ska på träffen blir på tisdag, då ska vi även träffa barnmorskan igen, det ska bli kul och spännande som vanligt..

Imorgon kommer vi in i vecka 33 om jag fattat rätt.. Bara 7 veckor kvar, eller beroende på när bebisen vill ut då antingen mellan 5-6 veckor eller 8-9 veckor, även det beroende på om man går över tiden eller inte =)

Idag ringde en kär vän från Falun, hon undrade om vi ville ha ett babygym =) Det tackade jag naturligtvis JA till.. Nu ska vi bara få ner det hit.. Så antingen blir det att vi får åka upp i november och hämta det eller så får vi lösa det på något annat sätt =) Hon har 3 goa barn, fick prata lite med den mellersta idag, en go liten tjej.. Hörde även i bakgrunden den yngsta.. Henne har jag nog inte sett än tror jag, mitt minne är inte det bästa direkt.. Men men, söt är hon och hennes syskon iaf, har ju sett henne på kort iaf.

Idag jobbar troligtvis Amoz över till 18.. Lång dag för min grabb, men men, det behövs ju på jobbet så då är det ju så.. Ska försöka ha maten klar tills han kommer hem..

Bäst att börja i köket, så man kommer igång..

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar