måndag 1 oktober 2012

Ny dag, nya möjligheter..

Idag hade jag gärna stannat i sängen längre än jag gjorde.. Men kl 05:15 ringde Amoz alarm... Han ska jobba övertid från och med idag och några veckor framåt.. Så från 0600-1800 jobbar han idag... Igår gick även vår bil sönder, drivremmen gav sig eller rättare sagt ett av spännhjulen gick sönder på motorvägen.. Som tur är bor våra vänner i huset intill så igår frågade vi hur K jobbade idag. Hon började 1300 så då kunde vi låna bilen så Amoz kom iväg till jobbet och det är därför jag är vaken.. Jag fick följa med för att få med mig bilen hem så K kommer iväg till jobbet i eftermiddag.. Ev kommer jag även följa med henne till sitt jobb för att kunna ta bilen till Amoz jobb senare om han inte kan ta sig hem själv.. Samt hämta K efter att hon slutat sitt jobb =) Full rulle idag med andra ord, eventuellt ;)

Så igår frågade jag honom vilket rum han ville få fixat idag, alltså vilket rum jag ska städa kliniskt rent =) Då frågade han vilka jag hade tänkt.. Antingen vardagsrummet, sovrummet eller köket.. Han valde sovrummet plus att maten skulle vara klar när han kommer hem. Det är ju inte för mycket begärt, menar jag går ju ändå bara hemma och inget gör..

Så idag SKA jag hinna med de 2 uppgifterna, det bara är så.. Så innan kl är 16 idag ska jag ha hunnit städa vårt sovrum så man kan ta det lite lugnt med maten idag, det blir en gryta av högrev som kommer innehålla kantareller, morötter och ev grädde. Jag hoppas det blir gott =) och att älsklingen blir glad och nöjd när han ser ett fint sovrum samt att maten står på bordet när han kommer hem..

Nu hinner jag inte sitta här mer men jag kommer väl uppdatera senare idag/kväll..

Ha det gôtt alla läsare och bloggare :)

Over and out...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar