torsdag 31 januari 2013

Hemlighetsmakeri fortsättningen..

Elise vaknade sist jag skrev så då fick man ta en paus i skrivandet ;)

Vi satt och väntade på att få tillgång till hytten så efter 30 min eller var det 1 timme(?) så fick vi gå och fixa till oss.. När vi var klara tog vi med oss Elise till Samuel o Sandras hytt, där skulle vi lämna henne för att deras barn skulle vara barnvakter =) Det kändes lite "jobbigt" att inte ha med henne men samtidigt var det underbart att bara vi "vuxna" fick tid tillsammans för att sitta ner och äta. Några tog oxfilé, andra hamburgare och resten tog fisk och fläsksida. Alla tyckte om det dom åt, resultat alla nöjda :) Mamma och jag tog efterrätt, hon valde friterad camembert med hjortronsylt eller sås och jag tog chokladtryffelkaka med jordgubbsglass. Mycket gott och väldigt lite tyvärr men men.. Var ju en finrestaurang där dom tillämpar det franska köket tror jag "mycket tallrik, lite mat" :)

När vi var klara återvände vi till hytten och träffade barnen, det hade gott kanonbra =) Efter en stund gick vi en sväng, kikade in i tax-free och hamnade på en bar där dom bara serverade whiskey, i alla olika sorter. Vi satt i ett rum där dom hade chesterfields möbler. Mycket trevligt. Här var vi ungefär halva skaran, Sandra mådde inget vidare så hon stannade i hytten med flickorna. Efter en stund stängde dom den baren så då fick vi bege oss iväg. Så vi gick runt lite till, träffade människor (mest kvinnor) som tyckte Elise var så söt..
Vet inte vad klockan var när vi beslöt att återvända till hytten men 12-1 nånting skulle jag tro.

Söndag morgon kom och vi vaknade till och ringde till Samuel och föräldrarnas hytter. Samuel sa att dom skulle fortsätta sova en stund till medan vi inte fick svar från föräldrarna. Så vi gick ut och hittade dom precis när dom gick in i en matsal där det serverades frukost buffé. Vi fick deras kort till hytten och gick och hämtade vår frukost som fanns där och satte oss utanför buffé serveringen för att inta frukosten. Denna dag var ingen rolig dag för de som lider av "gungfly" eller då åksjuka. Det var nära att man skulle få bo inne på toaletten men som tur var slapp jag det. Vi gick runt en stund och in till tax-free avdelningen, där handlade vi lite smått och gott. Bl a en ny sort toblerone "crunchy almonds" inte sett den innan, den var/är god..
Vid klockan 13, eller lite innan så ville folket gå iväg och bada. Så vi skulle träffas där och det gjorde vi. Jag valde dock att inte bada, så mamma, pappa, Elise och jag satt och tittade på när de andra badade och bubblade =) Klockan 14 hade vi en bordsbeställning på lunchbuffé plejset, samma ställe där frukost buffén serverades. Vad mycket mat och vad gott allt var, eller det mesta i alla fall.. Fanns ju även efterrätts buffé som var väl värt allt. =)

Vi kom in i Stockholms skärgård medan vi åt av allt det goda, och strax efter att vi hade lämnat bordet så gick vi ner till våra hytter och ställde allt tillrätta och packade ner allt så vi inget skulle glömma.. Så gick vi upp för att invänta avstigningen.. Lite jobbigt med alla dessa folk och små trånga passager.. Men allt gick bra, vi kom till rätt buss och sa adjö till Samuel, Sandra, Melina och Manda. Jag gick på bussen innan Amoz och när vi hade satt oss säger Amoz:
- Hehe, det var folk framme i bussen som sa efter att du gått förbi att den där bebisen var inte med igår på bussen..
- Hahah, du skulle ha sagt att Nej hon föddes inatt i hytten.. Undra vad folket skulle sagt då ;) Heheh... (och ja jag vet att man inte ska ljuga men hade ändå vart intressant att höra deras kommentarer eller hur?)

När vi kom till Vingåker igen så var klockan runt 20 så jag sa till Amoz att om han ville så kunde vi åka hem på morgonen på måndag så han åkte direkt till jobbet. Han sa att vi kunde åka på måndagen, så tittar jag på han och frågar:
- Jobbar du imorgon?
Han tittar på mig och slänger iväg sitt största leende så säger han:
- Hehe, nej det gör jag inte..Jag är pappaledig ;)

Så i måndags fixade han handbromsen på bilen för att kunna besikta den nu på fredag. Vi åt lunch med mamma och pappa, åkte ner på "stan" och handlade lite på Delicato outlet och åkte till mammas jobb, Strumpboden. Där handlade vi olika teer och ett par strumpbyxor till mig samt en nagelsax då våra fått ben och knallat iväg.. =) När mamma kom hem så åt vi Blöte.. Gott, men vad det är får ni googla om =) hehe..

Igår skulle vi åkt till en föräldraträff med de vi gick föräldragruppen med. Så jag följde med Amoz in på morgonen för att vara hos en god vän. (Vi höll på att knappt komma iväg, värsta isgatan) Väl framme åt jag frukost med Elisabeth medan Elise sov. Hon sov jätte länge så t o m jag hann sova en stund. Elisabeth gav sig iväg mot Örebro med en annan kompis, Maria, de skulle båda till sjukhuset så det passade ju bra. Amanda kom strax ner då hon var hemma från skolan med förkylning, vi började titta på en en film som heter "The vow", hann dock inte se klar den då Amoz ringde och sa att han skulle åka hem. Han fick en "present" från helgens resa, förkylning med feber.. Så nu är han hemma och hoppas kunna återvända till jobbet på måndag igen. Hoppas jag med samt att Elise inte blir sjuk.. Håll tummarna för oss att vi klarar oss..

Over and out

2 kommentarer:

  1. VILKEN MYSIG ÖVERRASKNING! Påminner mig om när vi firade bröllopsdag och vi satt i Sthlm för att vänta på båten då jag plötsligt får syn på (vad jag tror) min svägerska och min mamma. Jag utbrister till Anders: värst vad lik de där är min mamma och *H*. Döm om chock & förrvirring när det visade sig vara rätt. Både föräldrar och bror/svägerska skulle med och fira vår bröllopsdag.
    Ha dt gott sis och hoppas du kommer in i "vardagslunken" snart
    kram junhe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag påminde mig om det tillfället oxå =) Mycket trevligt var det, min man kan överraska han :) Många kramar till dig med älskade storasyster :)

      Radera