lördag 12 januari 2013

Lilla grodan..

Vi var ju på vägning den 3e, hon hade ju gått upp i vikt men vi fick ändå rådet att börja med lite ersättning. Så det gjorde vi, men när vi hade hållit på i 5 dagar (alltså inte ersättning varje mål nu utan 1-2 mål om dagen typ och amning utöver det) så valde jag att lägga ner ersättningen tillsvidare. Hon sov inte hela nätter längre o då fick inte vi sova heller... Så nu har vi kört utan ersättning o vi får sova på nätterna alla 3 ja förutom inatt då hon inte somna på riktigt förrän kl var 3:30 typ.. Men det är ju helg så vad gör väl det? =)

Vi ska på vägning den 17e igen o hoppas då att vågen ska vara på vår sida. Jag tycker ju visserligen att så länge hon går upp i vikt och inte ner eller avviker alltför mycket från sin kurva så tänker jag fortsätta som jag gör med amningen.

Min man kan han, han höll i dottern och spelade musik och vaggade i takt typ. Vad blev resultatet? Jo en sovandes groda, nu har han lagt henne i babysittern och hon sover fortfarande (!) Jätteskönt MEN varför kan inte jag göra så? Varje gång hon somnar på mig eller bredvid mig och jag antingen lägger henne ner eller flyttar på mig så vaknar hon.. Nästan som ett megahögt larm larmar så fort jag ska göra något annat och inte har ögonen bara för henne.. Hmmmm... Svårt det där, samma sak med min mamma när vi var där sist, hon pratade om att när bebisar sover så kan man klä på dom o klä av dom utan att dom vaknar. Jag sa då :

- Nej det kan inte jag göra, hon vaknar så fort jag petar på henne typ!

Mamma visade då att hon minsann kunde, blev imponerad indeed... Men jag kan inte göra det fortfarande...

Nu ska vi se på ett avsnitt NCIS Los Angeles på tv3play medan tösen (som för övrigt snart har ett namn) sover :)

Over and out..

Ps Höll på att glömma en oviktig upplysning. Amoz köpte en påse med ostbågar på Netto häromdagen som vi åt igår (ja ostbågarna inte påsen) så när jag smakat första bågen så frågar jag Amoz vad han tycker det smakar som. Han äter några stycken så tänker han en kort stund, så säger vi nästan i kör:

Popcorn! Smakupplevelse som heter duga :P Ds

4 kommentarer:

  1. Hej sis! Vaknade lite piggare idag (hut vore det annars efter att ha kräkts i 2 dagar) Har ätit frukost och fått behålla det! Har gott hopp alltså =)
    Namnvalet på grodan: I LIKE!!!
    Hoppas kunna se er här uppe hos oss ngn gång...hmmm...vi får lösa detta problem. Ha en bra tisdag/ kram junhe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt sis =) Tänkte ju skriva lite mer nu då men nu passade grodan på att vakna =).. Kramar

      Radera
  2. Kul du gillade namnet btw ;-)

    SvaraRadera
  3. Marie Anderssonjanuari 18, 2013

    Vad blev det för namn då??? :D

    SvaraRadera