fredag 18 januari 2013

Vikt hit och vikt dit..

Det är så typiskt det där med vikt... Vi var och vägde vår goding igår hon hade gått upp 170 g sen sist. Så nu väger hon hela 4180 g. Jag tyckte det lät bra, men inte vår "tant" som är i 30-års åldern skulle jag tro. För trots att hon säger att barn är olika så ska dom ändå gå upp 150-200 g i veckan. Men alla barn är ju olika så en del går säkert upp 500 g i veckan medan andra går upp 70 g i veckan. Eller??

Nu vill hon att vi ska börja med ersättning vid varje mål mat, 20 g. Men om min lilla är mätt efter amning då, ska man då tvinga i henne ersättningen? Eller om hon blir så ledsen och arg när man ger henne flaskan eller teskeden för hon verkligen inte vill äta ersättning (vad det verkar som) ska man då tvinga sig på henne med det? Istället för att ge henne bröstet?

Det är många frågor som snurrar i huvudet. Det jag ser när jag tittar på vår dotter är en Pigg, Alert och Glad tjej. Som vad det verkar som är helt nöjd med det hon får i sig även om hon inte går upp så mycket i vikt. Hon är med och är väldigt vaken av sig. Tittar runt och följer oss med blicken.

Som "tanten" sa igår:
- Om hon inte är mätt när du matat henne då kommer du/ni höra det. För hon kommer bli arg och skrika ursinnigt, typ.

Hon gör inte detta ännu så jag tycker ju då att hon får i sig det hon behöver.. Men men vad vet jag?

Hon mätte 57,5 igår också så hon växer så hon knakar :) Hon har lagt sig över kurvan på längden så hon blir kanske lik sin far, lång med andra ord. =) Eller så spurtar hon ett tag i längd för att sen "äta" upp sig..

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar