fredag 4 oktober 2013

Middagsplanering & tänder..

Funderar på nästa veckas meny. Det kommer förhoppningsvis att bli Kycklingpaj, sist jag gjorde den pajen som jag funderar på att göra kunde jag inte själv smaka på den då jag gick på en diet (som för övrigt är den bästa jag testat hittills). Så vi får hoppas att det kan bli paj nästa vecka =) Sen har vi några lövbiffar i frysen funderar på att ha Gorgonzolafylld lövbiff, får fundera vidare på det. Sen har jag inga mer idéer, hmm.. 2/5 dagar eventuellt planerade ;) Pannkakor eller fläskpannkaka vore ju något kanske, nu när jag ändå har stekfläsk i frysen.. Någon soppa vore inte heller helt fel, med tanke på att temperaturen utomhus blir kallare och kallare.. Skulle vilja ha en "mustig" soppa, krämig typ.. Helst inte med bitar i.. Spånar även vidare på den tanken.. Då är vi uppe i eventuellt 4/5 middagar.. Om det inte blir pannkakor ena dagen och fläskpannkaka några dagar senare =) Får leta upp recept och hoppas jag hittar något bra! Efterrätt en dag måste det minst bli, där funderar jag på cheesecake..

Nu till tänder! Jag tror Elise börjar få en 4e tand bredvid de övriga, den syns inte ännu men det är en upphöjning brevid hennes 3e tand. Lite lustigt alla tänder hon har finns än så länge i neder käken.. Vi får se om det kommer upp någon i helgen eller om det bara är inbillning från min sida! =)

Imorgon får jag ÄNTLIGEN träffa min goda och kära vän sen högstadiet, som för övrigt skriver här http://maddixblogg.blogspot.se/ om ni inte redan följer henne så börja nu =)

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Oh vad det lät gott, håller med inte helt fel nu med soppa när hösten har smygit sig på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev det inte riktigt som jag planerade dessvärre.. Tror bara pannkakor fann sig till matbordet..
      Men men, får ha det i åtanke kommande vecka eller veckor =) En riktigt god soppa gör sig verkligen bra på hösten.. Skulle vilja göra någon krämig soppa får nog göra lite efterforskning om det =)

      Radera