onsdag 8 januari 2014

Bloggtorka..... igen....

Ja nu har jag haft det igen.. Bloggtorka..

Men ikväll får jag skriva av mig lite så de få "följarna" jag har stannar kvar =)

Vi har fixat med akvarium en tid nu, sist köpte vi några svarta tetror, ett stim med kardinal tetror (då det bara blev 3 kvar sedan scalarerna mumsat i sig resten) och några guppy-honor.. Kardinalerna har fått ett eget akvarium för att käka upp sig och senare få flytta till det större akvariet.. Men nu när vi kom hem sist så visar det sig att vi tydligen fått pricksjuka i akvariet :( Det gillas inte.. Får försöka införskaffa medicin till fiskarna då en del av dom redan dött bl a våra svarta tetror :/

Idag åkte vi och handlade mat, gick på ca 1000:- för 7 kassar. Blev förvånad att vi fick så mycket mat ändå.. Imorgon kommer svärföräldrar hit och sover över till och med =) Kul Kul..

Idag har jag även planerat veckans o nästa veckas middagar (ja iaf större delen av dagarna) såhär blir matsedeln:

Flämtande uttern imorgon är iaf bestämt de resterande middagarna får jag se hur det blir =)
  • Flämtande uttern (å nej jag har inte skötet en utter)
  • Cajunpanna
  • Minestronesoppa
  • Orientalisk biff
  • Ugnsfalu med äpple och pepparrot
  • Parisare med vitlöksstekta champinjoner
  • Ugnsbakad fisk med kaviarsås, dill och harrys kuvär (haricots verts) sallad
  • Kyckling med cous cous, aprikoser och cashewnötter
  • Svamplasagne med tomat och mozzarella
Nu när vi var på affären fick vi inte med oss allt då det inte fanns så som de elementära ingredienserna
  • Minutbiff (till Orientalisk biff)
  • zucchini (till Svamplasagne)
  • pumpabröd (till Minestronesoppan)
  • vitt lantbröd (till Parisaren)
De uppräknade ingredienserna skulle vara till 4 rätter så vi får handla iaf de 2 övre nästa vecka o hoppas på tur att det då finns i butiken.. För brödet kan man ju ersätta med vanligt =)

Nu får det bli att lägga sig, ska bara plocka in i diskmaskinen och starta den. Så jag slipper det besväret imorgon... 

2 kommentarer:

  1. Den drabbar oss alla förr eller sebare...
    Här är det mesrt orken,men har iallefall lyckats låtsa bli att få den där bloggångesten/tvånget hihi

    /Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) jo det är väl tyvärr så.. Men tycker som du att det är skönt att slippa tvånget.. Det får bli lite då o då hellre i så fall =) Kramar till er med =)

      Radera