måndag 12 mars 2012

Schenker!

I torsdags när jag körde 24 meters ekipaget, mötte jag Morgan på vägen. Jag såg inte han men han såg mig. Så han försökte ringa mig, men fick inte tag i mig då jag hade mobilen på tyst läge. Så när jag såg att han ringt så ringde jag upp han och fråga vad han ville :)
Så säger han att han mött mig på vägen och säger sen:
- Du behöver väl inte se så glad ut för att du kör lastbil?? (Hade enligt honom leendet ända upp till öronen, vilket får mig osökt att tänka på MIB1 när kackerlackan har tagit en bondes kropp/skinn i besittning och "hans" (bondens, inte kackerlackan) fru säger att hans hud hänger löst i ansiktet och kackerlackan tar tag i sin nacke och drar tillbaka allt skin (kommer ni ihåg :) Det gör jag =)
Så när vi har pratat lite så kommer jag in på ämnet praktik, skulle behöva backa nu och fram till uppkörningen typ, gärna köra lite med.. Så säger Morgan att han återkommer till mig lite senare, sagt och gjort, han ringer tillbaka inom 30 min om ens det och säger att jag ska ringa till Peter (hans svåger) på Schenker för jag tror du kan få praktik där, samt att du kommer få nr till Peters chef, Patrik också. Så jag ringer och pratar med Peter samma dag, får chefens nr och ringer han på fredag morgon. Positivt besked, jag får praktisera där och kommer få backa större delen av tiden fram till uppkörning WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW vilken lycka, så om allt går som det ska så kommer jag fixa E kortet på första försöket!! Så häppy hehe..

Över änd ut
för denna gång.

2 kommentarer:

  1. hahahahah...det är min lillasyster det...hon minns alla roliga/dråpliga kommentarer/bilder på film. Otroligt nog minns jag den scenen också (hugamej). Lycka till med E-kortet! Kram J

    SvaraRadera