onsdag 28 mars 2012

Sjukt..

I måndags förra veckan var jag på praktiken på Schenker. Mådde väl inte jättebra, men trodde bara det var en förkylning. Peter som jag åkt med frågade :
-Är du säker på att du mår bra?
- Nej det gör jag väl inte men vi kör på, svarade jag.
På tisdagen skulle jag åkt med halva dagen för att sen åka till skolan och få köra inför uppkörningen. Men vid slutet på måndagens arbete sa Peter
- Om du mår såhär imorgon så ska du inte ens åka till skolan.
Dagen efter mådde jag ännu värre, så det vart att smsa Peter och säga att jag stannade hemma, samt ringa till skolan och berätta att jag blivit sjuk. Så i onsdags åkte älsklingen och köpte alvedon och nässprej (hur nu det stavas) Så på torsdagen åkte vi in till en av vårdcentralerna i Kumla, läkaren lyssnade på mina lungor och frågade om jag hade ont i mina bihålor. Så sa han att det fanns en liten inflammation i lungorna och antagligen även i mina bihålor. Så jag fick Kåvepenin som jag ska äta i 10 dagar. Har 3,5 dag kvar och dom är hemska!! Tycker dom fastnar i halsen så man vill vomera, men får väl bara dricka tillräckligt.. Jag hade gått ner lite i vikt, dryga 3 kg, så var nästan nere under 80 kg.. Men idag när jag vägde mig stod vågen på 81 :( INTE roligt, men men.. Får ta tag i vikten senare... Nu vill jag bara bli frisk!
Jag är mycket bättre nu än för några dagar sen, men just nu är jag helt orkeslös och det gillar jag inte.. Kan inte minnas att jag någonsin varit såhär förut.. Men det kommer väl bli en kick i kroppen snart hoppas jag. Till helgen kommer syster med familj om allt går vägen. Vi funderar lite på vad vi ska göra för mat och det vi funderat på är följande :
Tacos när dom kommer på fredag, Gunvors gryta som lunch/middag på lördagen (ska försöka få svåger att fixa den måltiden) Sen på kvällen funderar vi på hemgjord Pizza :) Tror barnen kommer uppskatta det, hoppas jag! Men på söndag vet jag inte vad vi ska hitta på.. Hmmm.. Något förslag?

Ha en underbart trevlig dag/kväll alla kära läsare och tillika bloggare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar