tisdag 10 juli 2012

blev inte som det var tänkt..

I söndags för en vecka sedan åkte jag till Hjo. Skulle varit där 2 veckor plus en vecka hos syrran och några dagar hos kompisen som flyttat tillbaka till Hjo. Men så blev det inte.. Amoz hämtade mig i söndags, så nu är jag hemma i Örebro igen. Trist men samtidigt skönt att vara hemma. Har saknat Amoz under veckan som gått.. Har även själv blivit saknad av honom :)

Hur har det gått för vår fågelfamilj då?

Troligtvis är det en grå flugsnappare vi haft besök av. Dom la tillslut 5 ägg, alla kläcktes och nu är dom också  flygfärdiga. Ska försöka lägga upp bilder här snart på de vi har =)

Hur går det med vår graviditet?

Den fortskrider framåt och det blir mer spännande ju längre tiden lider :) Nu är jag inne i månad 5 (v20+3) och det är en livlig krabat får jag säga, idag såg jag att h*n rörde sig, det såg väldigt roligt ut på magen eller hur man säger.. Ska bli spännande att få hälsa på den lill* om ca 4 månader..

Husletandet har inte gått så bra, än får jag väl säga. Vi hoppas få tag på något riktigt bra ställe ASAP.. Det skulle ju underlätta så man slapp tänka så mycket på det sen.. Det är ju inte så långt kvar innan vi måste flytta.. Vi vet inte riktigt vart vi "vill" bo heller, visst gärna på landet, men frågan är ju vart? Örebro eller Kumla? Blir det Kumla så får ju älsklingen närmare till sitt jobb, annars måste vi få ett billigt/billigare boende i Örebro så pendlingen inte blir så kostsamt märkbar.. Mycket med det jordiska..

Det var väl allt för denna gång..

Ja just det, anledningen till att det var ett tag sen jag skrev här beror på att datorn kraschade, så när jag nu kom hem så hade vi fått låna en dator av våra kära vänner i Åsbro. Stort TACK till er sötisar ;)


3 kommentarer:

  1. Det ordnar sig ska du se, med boendet. Skönt att höra att krabaten för lite oväsen. haha... Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Åh,så härligt att få liten om "bara" ca 4månader ;)
    Önskar er lycka till & då även med husletandet,det fixar sig nog/Kram från mig i Hjohamnen

    SvaraRadera
  3. Tack ni söta och goá.. Jo det ska verkligen bli kul med både bebis och nytt hem.. =)

    SvaraRadera