onsdag 19 september 2012

I måndags...

Bakade vi, jag och min kära vän och tillika granne. Vi gjorde en sockerkaka med rom och rabarber i. Samt en Sabinakaka, ja pappa säger att den heter det, men kärt bakverk har många namn, speciellt denna kaka.

Denna kaka är det vi gjorde, lånade bilden från nätet då vi inte själva tog kort..


Ni kanske kallar den för snoddas, kärleksmums eller mockarutor. Eller finns det ännu mer varianter?
Vi tog i alla fall med oss denna kaka till föräldragruppen igår och den blev uppskattad, det var roligt att höra.
=)

Idag funderar jag på att göra ingefärspäron då vi inte gjorde det igår.. Får se om det går att fixa.. Annars får vi försöka med det innan veckan är slut, så inte päronen jag har blir dåliga eller uppätna ;)

Ska även försöka fixa något av rummen idag, antingen vårat sovrum eller köket. Vet inte vilket jag ska ta. Egentligen behöver ju alla rum fixas ordning men orken finns inte till alla. Så det är bättre att få i ordning på ett rum än flera halvgjorda.. Tycker i alla fall jag..

Sen i matväg så funderar jag på om det ska bli Gunvors gryta eller om vi ska grilla idag.. Vädret är inte jättestabilt. Började med solsken men solen går i moln nästan hela tiden.. Så trist.. Nu ser jag ett väldigt grått moln över hela himlen med... Suck.. Nåväl vi får se vad det blir för mat..


Kramar till er kära läsare  =)

Over and out

1 kommentar: