onsdag 17 oktober 2012

Tisdagens bravader =)

Igår gick strömmen utan att jag egentligen märkte det, hade det inte varit för ett sms jag fick strax innan eller efter 12 från våra kära grannar så hade jag nog inte märkt något fören datorn slog av..SÅ istället för att "uggla" inne hos mig så gick jag in till dom =) Härligt när man bor så nära.. Strömmen kom på igen strax innan halv 1 tror jag kl var.. Eller så var "hon" 13 men men, skönt att det gick fort.. Våra andra grannar har haft problem med strömmen i några veckor tror jag det är nu. Så vi vart ju skonade att det bara var någon timme, samt att det verkade vara under kontrollerade förhållanden.. =)

Igår hade vi tid hos barnmorskan igen, skulle ju varit där förra veckan egentligen men då fick hon förhinder.. Så det blev ombokat tills igår.. Nu märks det att man börjar närma sig slutmålet.. Det känns både här och där, samt att hur man än sitter eller ligger så känns det jobbigt.. Igår lämnade jag urin prov och dom stack mig i fingret för att kolla sockerhalten.. Ingen äggvita och jag låg på 5.2 i socker så det var bara bra siffror.. Så fick jag lägga mig på "sängen" och hon kände på magen, allt verkade bra samt lyssnade på hjärtljuden i sin trätratt.. Så frågade hon om vi också ville lyssna och det ville vi ju självklart, det lilla hjärtat klappade på  i god takt.. Låter så mysigt..

Här kommer lite hjärtslags information:

1a kollen vi hade slog hjärtat i 142 slag/ minuten
2a kollen vi hade slog hjärtat i 132 slag/ minuten
3e kollen vi hade slog hjärtat i 138 slag/ minuten
4e kollen vi hade slog hjärtat i 142 slag/ minuten (igår)

Nästa gång vi ska dit blir den 31/10, då skulle vi göra en hel del saker. Bl. a det vanliga urin provet, imuniseringsprov (tror jag det hette, för att se så jag inte blivit "allergisk" mot barnets blod eller om det var tvärtom) samt skriva en sammanfattning hur graviditeten löpt på under tiden m.m så det blir ju ett litet längre besök än vad vi är "vana" vid.. Men kul ska det bli :)

Idag så ska jag försöka fixa lite här hemma, har slängt in en tvätt i maskinen så den är igång i alla fall.. Skönt att ha tvättmaskin i hemmet och slippa gå till en gemensam tvättstuga.. Jag ser bara 2 fördelar med tvättstuga man delar med andra, det finns ofta 2 maskiner som är stora samt torkskåp eller torktumlare.. Men vi får se om vi inte kan köpa en torktumlare när vi får lite pengar över.. Skulle ju underlätta en del nu när vi kommer få tvätta oftare pga en liten bebis... Men vi får se hur det blir...

Detta var väl allt jag tänkte delge idag.. Så håll till godo..

Over and out...

2 kommentarer:

  1. Lämnar inte "etern" förrän jag visat bilderna från stugan och vårt utedass (som jag vågar påstå är Sveriges mysigaste). Kram Junhe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra det =)
      Fick Marina tag i dig häromdagen btw?

      Kram

      Radera